Lima, de grote hoofdstad van Peru 23-04 t/m 28-04 - Reisverslag uit Lima, Peru van Andre + Monique Hes - WaarBenJij.nu Lima, de grote hoofdstad van Peru 23-04 t/m 28-04 - Reisverslag uit Lima, Peru van Andre + Monique Hes - WaarBenJij.nu

Lima, de grote hoofdstad van Peru 23-04 t/m 28-04

Door: Andre & Monique

Blijf op de hoogte en volg Andre + Monique

08 Mei 2008 | Peru, Lima

De één vind het er verschrikkelijk, de ander geweldig. Wij behoren tot de laatste groep. Het is weer duidelijk dat ieder zijn eigen mening heeft over een plek, en dat het altijd afhangt van waar je terecht komt en wat je doet en ziet. Zit je in een stinkhotel midden op een drukke rotonde in het centrum van Lima waar het behoorlijk gevaarlijk kan zijn, dan kan ik me voorstellen dat je het niet zo prettig vindt. Maar vind je een leuk hotel in de wijk Miraflores, op 5 minuten lopen van de zee en met duizenden restaurantjes uit alle uithoeken van de wereld om de hoek, ja, dan vermaak je je wel 5 dagen. Wij behoren wederom tot de laatste groep.

Enkele van onze activiteiten in Lima...

* Uitrusten! Na alle `hoogteactiviteiten´, ligt Lima op 12 meter hoogte en heeft een temperatuur van rond de 20 graden overdag, dus dat is even bijkomen. T-shirtje aan en genieten van de stad. Lima ligt aan de kust maar waarom 12 meter hoogte? De zee en het strand liggen wel op zeeniveau en vandaaruit in de hoogte ligt dan Lima op een steil rotsgedeelte. Vele wandelingen langs het ‘ strand` en de boulevard (grote kiezels, geen strandtenten, beetje verlaten gebied, niet zoals wij de stranden kennen, maar zeer relaxed) gemaakt. Uitgebreide lunches gedaan met mooie uitzichten en lekker eten. In Lima is echt elke keuken te vinden: Japans, hamburgertje, tapas, salades, vis, Aziatisch, kortom ons soort eten.

* André 3 ochtenden van 8 tot 10 uur Spaanse les van een Peruaanse dame die wij ontmoet hebben.

* Met meerdere Canadezen die daar werken en wonen een aantal avonden een biertje gedronken in dé bar van Miraflores `Tasca` en hele gesprekken gehad over hun goede leven in Lima.

* Door de wijken Mirafores en San Isodro gelopen en daar dé bezienswaardigheden gedaan: chique winkels en 2 opgravingen van zoveel jaar voor Christus. Een hele mooie foto tentoonstelling gezien in het Kennedypark van allerlei luchtfoto´s van diversen gedeelten van de wereld. Het waren wel een stuk of 100 en allemaal om te kwijlen. Daar kan ik nog wel jaloers op zijn. Echt een toppertje.

* Een dagje met een gids naar het ‘ gevaarlijke’ centraal Lima voor sightseeing van de highlights van Lima.
-Plaza de Armas: een groot plein met vele koloniale gebouwen die voorzien zijn van typische houten balkons. Hoogtepunten zijn het aartsbisschoppelijk paleis, het ernaast gelegen imposante kathedraal en het presidentiële paleis, waar om twaalf uur ’s middags de wisseling van de wacht plaatsvindt en op de dag van ons ook een parade op het plein was.
-Dichtbij de Plaza de Armas het sfeervolle, geel geschilderde San Francisco-klooster: hét pronkstuk van het koloniale Lima. Het klooster ligt aan een geplaveid pleintje waar het wemelt van de duiven en waar Peruaanse families zich laten portretteren door één van de vele fotografen. Binnenin het complex bevindt zich een prachtige zeventiende-eeuwse bibliotheek. Onder het klooster hebben wij de catacomben bezichtigt, die dienst hebben gedaan als begraafplaats en waar beenderen van ongeveer zeventigduizend overledenen liggen opgeslagen.
-Diversen snelbezoekjes aan musea gedaan en nog wat plaatselijke dingen gezien en ervaren zoals wat de huidige politieke partij voor de mensen doet, marktje bezocht en rondleiding op een universiteit gehad.
- Stierenvechten van een opleidingschool tot stierenvechter. Dit voor alle leeftijden waarbij een jongetje van ongeveer 12 jaar een klein stiertje kreeg, wat meer speels was als dat het naar de roze of rode lap ging. Was meer een slapstick dan een echt gevecht ( de stieren werden gelukkig niet gedood).
Een zeer intensieve leerzame dag (mede door de gids die geen seconden zijn mond kon houden, hoppen van taxi in, taxi uit en alle indrukken) maar wij hebben centraal Lima ervaren!.

• 09 Mei 2008 - 19:53

Sandra:

Hallo luitjes, Lima is weer een beetje als thuis lekker eten en drinken dan vinden jullie het gauw goed. wen maar vast want het gaat nu snel dan zijn jullie weer thuis.kusjes de Stolpen.