Cloudforest – Nature at its best. 13-05 t/m 14-05 - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Andre + Monique Hes - WaarBenJij.nu Cloudforest – Nature at its best. 13-05 t/m 14-05 - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Andre + Monique Hes - WaarBenJij.nu

Cloudforest – Nature at its best. 13-05 t/m 14-05

Door: Andre & Monique

Blijf op de hoogte en volg Andre + Monique

19 Mei 2008 | Ecuador, Quito

Eén van de highlights van Ecuador zijn de cloudforest, het betreft bos dat ligt tussen de 900 en 2500 meter hoogte en wat meestal in de wolken ligt. Hierdoor heeft het een veel grotere diversiteit aan vogels, planten en dieren dan bijvoorbeeld de Alpen. Tussen de jungle en Galapagos hadden wij 2 dagen zitten en wilden niet in Quito blijven, dus op naar het reservaat hier 1,5 uur vandaan: Bellavista.
De lodge was een soort boomhut wat boven de bomen uitstak en vanuit je raam kon je ook allerlei vogels zien. We hebben een goede indruk gekregen van het cloudforest en de mogelijkheden wat je daar kan doen: wandelingen, verrekijker mee, vogels kijken en wedstrijdje houden wie welke vogel heeft gezien en aanturven op je lijstje, dik vogelboek onder arm en wachten.
Door de wolken zien wij alleen maar contouren en bijna geen kleuren en helemaal niet of het een mannetje of vrouwtje is. Werkte bij ons wat op de lachspieren, dus kortom: 1,5 dag voldoende voor ons en ´birdwatching´zal nooit onze hobby worden. Persoonlijk vonden wij het ook wat saaie mensen: om 20.00 uur zaten wij nog rustig aan ons wijntje en de rest lag al op bed. Maar wel wat mooie exemplaren gespot.

• 20 Mei 2008 - 07:24

PetraPaulJoris:

Jullie kunnen zo een deal maken met National Geographic - zie op jullie site beesten waarvan ik niet wist dat ze bestonden :-)
    Geniet van Bonaire enne... Moniekie: ALVAST VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG (wat ben je ouououououd....!!!!)
    Tot snel,
    PPj

Andre + Monique

Zuid-Amerika rondreis: December - Brazilie Januari - Argentinie - Uruguay - Midden Chili - Paaseiland Februari - Midden-Zuid Argentinie - Zuid Chili - Patagonie Maart - Antarctica (ZuidPool) - Noord Chili April - Bolivia - Peru Mei - Equador - Galapagos (eilanden) - Bonaire